Sunday, December 26, 2010

BAKAT ooo BAKAT

Cite nie Jumaat yg lalu...aku kan isteri tentera so secara automatic aku ahli BAKAT (Badan kebajikan keluarga Tentera)..Aku x dok quates tentera,jd jarang2 la joint aktiviti bakat nie..tang2 wajib gi jea br muncul muka aku tersengir2 kat orng(bukan kenal pun)..dia orng tu rancak menyembang..dia orng dok quates bnyk ler ketupat nak dianyam bile sekali-sekala jumpa..benci nyah tengok..hahha...sbb tu gak la alasan aku x nak dok quates...haha..dok ngumpat, dok ngata orng jea la kejenye..dia jea la yg baik...yg betol...

Kali nie aku dipaksa rela gi..sbb isteri ketua beriget buat lawatan..entah la..aku pun x tahu bini sape yg buat lawatan..so dlm 1 kompeni dipilih 10 orng wajib hadir tanpa bw anak..aaaaaa tidak...nama aku terpilih..kenapa aku..sbb aku cun kot...tp bagus gak askar nie bile isteri kene gi bakat suami x keje leh la jaga anak...hehhe

Aktiviti konon kol 8 start..tp haram kejadahnye..kol 9.45 br nak muncul muka datin tu..eku dah menyinga..pas2 ucapan..ada pertandingan gubahan..tangan aku yg keras kejung nie nak menggubah..asik2 x jadi jea..lantak..kompani laki aku dpt no 7 dr 7 kumpulan..hebat kan...hahha
pas tu bg2 hadiah..mkn-mskan askar..leh blk kol 12...

setiap kali aktiviti bakat yg formal, mesti ada nyanyi lagi bakat..So nie lirik lagu bakat..mesti ko orng x pernah dngr melodi dia kan..tp aku tetap layan...hahha..

Kami ahli BAKAT Tentera
Badan kebajikan keluarga
Bersatu kami semua
Membela isteri tentera

Mari bersama berbakti
Beri semangat pada suami
Berjiwa penuh berani
Membela ibu pertiwi

Berjuang kami tanpa senjata
Semoga kami berjaya
Keadilan tercipta
Sama-sama bahagia

Tujuan BAKAT mulia
Membuat amal sentiasa
Bersama membela bangsa
Negara maju jaya





No comments:

Post a Comment