Wednesday, December 8, 2010

Ke Gunung Jerai kita 2010

Bersempena cuti awal muharram, en suami ajak gi Sungai petani(sp)...saje nk tngk umah kami...dah 1 thn x tngk, ape la jd kan..selalu gi sp x berkesempatan pun nk tngk umah....

kami gerak agak lewat gak..sbb si kecik buat perangai dipg hr..bngn2 jea nk msk buai..bukan nye tido..berjam2 aku henjut...klau kuaqkan jea mengamuk...enth ape2 jea...1 keje pun x leh buat..dok melayan dia jea...hehe

sekejp jea tngk umah..mls nk msk...tngk lg luaq jea...sbb ada orng sewa umah tu...pas tu x tahu nk kemn...so ikut jea mn kete begerak...nmpk jea signboard The Carnivall : Water & Land Of Excitement, en suami pun msk..aku memng dr mlm dah x sihat..virus selsema en suami n areill dah berjngkit kat aku...kira 1 umah x sihat..tp klau bab berjln..semua buat2 sihat...hahah..maklumla kat kaki aku ada tahi lalat-memeng kuat jln....amboi pnjngnye aku merapu..dush!!!..kami x msk pun kt dlm tu..sbb en suami ngan aku x larat nk control areill mandi...so nie gmbor kat bhgian depan jea..

air pancut...so bila nmpk air ape terjadi

Paling disukai AIreill Shareill la..
Bukan sekadar tengk jea..sampai lencun suaq, bj...klau msk..lg pengsan ummi ngan abah dia
Areill skrng dah pandai bergambor..

So sambung perjalanan..Nmpk lak signboard Gunung Jerai...kami pun msk...Aku x terfikir pun leh naik gunung..ketinggian 1217m tu..dr bawah tulis 12 km jea..tp ya ampun...jalan cum ular kene palu...dah ler jalan muat2 1 kete jea..kiri kanan gaung...memang mencabar la..nak dpt kan 1 km aku mengucap panjang-rase cum jauh benor....huhuh...aku rasa jalan gunung jerai nie lg mencabar dr jalan ke wang klian...huhuhu.
Nie signboad dah sampai kat atas gunung jerai
1200m di kat bhgian bwh jea sbb ada 17m lg..huhuhu
ada trek berjalan kaki...tp aku x gi..kan x sihat..ngan bw si budak tombam tu..tidak la
Muka en suami x sihat
Sejuk sungguh2 nie..cum kat Cameron Highlands
Tngk pemandangan kat bwah tu...sunggh cantik ciptaan tuhan
Padi luas terbentang
Muka2 kurang sihat tp seronok dpt jalan
Ada pulau...
Ini la suami saya...


klau ambil gambar jea dia buat aksi terkangkang nie...ape pasal ler
bunga cantik2 kat atas nie..rase nak petik bw blk jea...hehe
cantik kan
aksi terkangkang lg
Masjid...
Kabus tebal...cum kat oversea lak
tebal sungguh kabus selepas ujan
Tak nmpk jalan tu
br nmpk kete kat bw tu...
kesejukan yg amat
sy n areill
nie memang aksi areill la..larikan diri klau ada peluang...haha
selekoh maut menuju ke puncak gunung jerai...
bnyk gile selekoh cum nie...kat 15++ kot..aku sempat kira 9 jea..pas tu x larat dah nak kira
perjalanan turun jumpa en nyit kat sempanjang jalan..syok la areill dpt tngk monyet..

memang best dpt naik gunung jerai...cum kat cameran...hehhe...kami x abis pusing kat atas tu di sbbkan masalah teknikal..lain kali naik lagi k...hehehe

No comments:

Post a Comment